Desemnare castigator RE-IR2 – PNRR

 

ARF a desemnat câștigătorul licitației pentru achiziția ramelor electrice noi RE-IR2, finanțată prin PNRR

 

Bucureşti, 14 septembrie 2023 

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, prin încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP.

Finantarea proiectului de achiziție a trenurilor electrice RE-IR2 este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Astfel, după finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum și a documentelor de eligibilitate, al celor doi producători de material rulant care au depus oferte și primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material polonez – PESA.

Reamintim că valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.

Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

În baza rezultatelor studiului de fezabilitate care stă la baza acestui proiect și a indicatorilor tehnico-economici aprobați de Guvernul României, ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite în baza HG 1.453/2022, pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Achiziționarea noilor rame electrice RE-IR2 va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al calității și confortului serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, concomitent cu creșterea eficienței serviciilor de transport feroviar de călători, prin diminuarea necesarului de compensare raportat la indicatorii tren-km și călători transportați.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

 

Contact ARF

Biroul Relații Externe, Transparență, Relații Instituționale

Tel: 0374.808.598, Fax: 0374.808.649, e-mail: office@arf.gov.ro

_________________________________________________________________________________

Autoritatea pentru Reformă Feroviară – structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – are ca obiect de activitate implementarea reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientată pe câteva direcții majore, cum ar fi: restructurarea reţelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, precum și achiziționarea de material rulant care se va preda, în condițiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.

 

Autoritatea pentru Reformă Feroviară

Sari la conținut